Моделювання в Blender: основні техніки та практичні підходи
У світі 3D моделювання, Blender визнаний як один з найпотужніших та найбільш доступних інструментів. Він надає безліч інструментів і можливостей для створення різних об’єктів, починаючи від простих форм і закінчуючи складними архітектурними структурами чи персонажами. У цій статті ми розглянемо основні техніки моделювання в Blender, такі як робота з примітивами, мешами, модифікаторами та іншими інструментами, і покажемо, як створити базові об’єкти та форми.
Робота з примітивами:
Blender надає різноманітні примітиви, такі як куби, сфери, циліндри та інші, які можна легко додати до сцени. Це відмінний спосіб почати моделювання, особливо коли ви працюєте над базовими формами. Просто виберіть відповідний примітив з меню “Add” (Додати) та налаштуйте його розміри та параметри за допомогою панелі налаштувань.
Робота з мешами:
Меші – це основний тип об’єктів у Blender, який складається з вершин, ребер та граней. Робота з мешами дозволяє створювати складніші та деталізовані форми. Ви можете редагувати меші, додавати нові вершини, з’єднувати їх за допомогою ребер та створювати нові грани для формування бажаної структури.
Модифікатори:
Модифікатори – це інструменти, які застосовуються до об’єктів у Blender для зміни їх форми, структури та властивостей. Вони дозволяють вам виконувати такі операції, як згладжування, зміна форми, додавання текстур та багато іншого, без зміни самого меша. Це зручний спосіб експериментувати з об’єктами та швидко отримувати різноманітні результати.
3D моделювання – відкрийте світ неосяжної творчості у Blender
У цій інструкції ми розглянемо основні техніки моделювання у Blender, включаючи роботу з примітивами, мешами та модифікаторами, а також навчимося створювати базові об’єкти та форми.
Крок 1: початок
Запустіть Blender та створіть новий файл.
Зверніть увагу на вікно “Scene Collection” та “Properties” справа.
Крок 2: робота з Примітивами
Клацніть на кнопку “Add” у верхньому меню (або натисніть Shift + A).
Виберіть тип примітиву, наприклад, “Cube” або “Sphere”.
Зверніть увагу на параметри об’єкта у вікні “Properties”, де ви можете змінювати розміри, положення та інші властивості об’єкта.
Крок 3: робота з Мешами
У “Edit Mode” (натисніть Tab для перемикання між режимами), ви можете редагувати меш примітиву.
Виберіть “Vertex Select” або “Edge Select” у верхньому меню або натисніть 1 або 2 для вибору вершин або ребер відповідно.
Переміщуйте, обертайте або масштабуйте виділені вершини або ребра за допомогою клавіш переміщення (G), обертання (R) та масштабування (S).
Крок 4: модифікатори
У вікні “Properties” виберіть вкладку “Modifier Properties”.
Додайте модифікатори для зміни форми або структури об’єкта, такі як “Subdivision Surface” для згладжування поверхні.
3D моделювання. Приклад: створення простого стакана
- Додайте куб (Shift + A -> Mesh -> Cube).
- У “Edit Mode” (Tab), видаліть верхні чотири вершини куба (натисніть X і виберіть “Vertices”).
- Перемістіть нижню частину куба вгору, створюючи основу стакана.
- Додайте модифікатор “Subdivision Surface” для згладжування країв стакана.
- Вийдіть з “Edit Mode” (Tab) та перейдіть у “Object Mode” (Tab). Ваш стакан готовий!
Висновок
Засвоєння основ моделювання у Blender відкриває безмежні можливості для творчості у світі 3D. Використовуйте ці техніки для створення різноманітних об’єктів та експериментуйте з різними модифікаторами для досягнення бажаного результату. IT школа GoMother має курс “Основи 3D графіки”, який розрахований на дітей від 8 років. Цей курс допоможе опанувати увесь функціонал у програмі Blender.
Створюйте власні 3D зображення разом з нами!