
Робота зі спрайтами та анімаціями Unity
Уроки на тему Робота зі спрайтами та анімаціями Unity
Іноді спрайт текстури містить лише один елемент графіки, але часто набагато зручніше об’єднати кілька зображень, пов’язаних з іншим зображенням. Для цих цілей Unity надає Sprite Editor, що дозволяє з легкістю залучати елементи складеного зображення. Уроки на тему Робота зі спрайтами та анімаціями Unity
Наприклад, зображення може містити складові частини персонажа, як для колеса машини, які рухаються незалежно від корпусу.
Створення анімованого персонажа включає в себе дві речі – переміщення в простір сцени і відповідну анімацію. Фактично, вся анімація може бути створена у вбудованому редакторі Unity.
Робота зі спрайтами та анімаціями в Unity
1. Що таке спрайти?
Спрайт – це зображення, яке використовується в 2D-іграх. У Unity спрайти – це спеціальні текстури, що додаються на сцену як ігрові об’єкти.
2. Як додати спрайт у Unity?
- Завантаження спрайта
- Відкрий Unity.
- Завантаж зображення у форматі PNG або JPG у папку Assets (перетягни його у Unity).
- Виділи зображення та у Inspector змініть його Texture Type на Sprite (2D and UI).
- Натисни Apply.
- Створення спрайтового об’єкта
- Перетягни спрайт на сцену – Unity автоматично створить для нього об’єкт.
- Можна змінювати його розмір та положення у вкладці Inspector.
3. Що таке анімація?
Анімація – це зміна положення, форми або зовнішнього вигляду об’єкта протягом часу. У Unity є вбудований анімаційний редактор для створення рухомих персонажів, ефектів та інших елементів.
4. Як створити анімацію у Unity?
- Відкрий вікно Animation
- Вибери об’єкт (спрайт) на сцені.
- Перейди до Window → Animation → Animation.
- У вікні Animation натисни Create та збережи файл анімації.
- Додавання кадрів анімації
- Перетягни кілька зображень (кадрів) анімації у таймлайн.
- Встанови час зміни кадрів.
- Перегляд анімації
- Запусти сцену та перевір, як змінюються спрайти.
- Якщо потрібно, зміни швидкість анімації.
5. Використання Animator
Animator – це інструмент для керування анімаціями.
- Відкрий Animator (Window → Animation → Animator).
- Тут можна налаштовувати переходи між анімаціями (наприклад, стояння → біг).
- Додай Triggers або Booleans, щоб перемикати анімації за допомогою коду.
6. Керування анімацією через C#
Щоб змінювати анімацію через код, використовуй компонент Animator:
using UnityEngine;
public class PlayerAnimation : MonoBehaviour
{
public Animator animator;
void Update()
{
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
animator.SetTrigger("Jump");
}
}
}
Цей код запускає анімацію стрибка, коли натискається пробіл.
7. Висновок
- Спрайти – це зображення, які використовуються для 2D-об’єктів у Unity.
- Анімація – це зміна спрайтів або їх положення у часі.
- Animation та Animator допомагають керувати анімаціями.
- C# код дозволяє змінювати анімації під час гри.
Тепер ти можеш створити власного персонажа, який рухається та анімується! 🚀