Змінні і основні функції в Unity

Прокрутити вниз

Змінні і основні функції в Unity курси для школярів з програмування

Змінні в Unity. Основні функції в Unity 🎮

1. Що таке змінні?

Змінні – це спеціальні “коробочки”, в яких ми зберігаємо різні дані для гри.
Наприклад, у грі може бути змінна здоров’я персонажа, його швидкість або кількість монет.

Приклад змінних у грі

  • health = 100 – здоров’я персонажа.
  • speed = 5.5 – швидкість руху.
  • coins = 10 – кількість зібраних монет.
Змінні і основні функції в Unity курси для школярів з програмування
Змінні і основні функції в Unity курси для школярів з програмування

Типи змінних в Unity

Тип змінної Що зберігає? Приклад
int Цілі числа int lives = 3;
float Дробові числа float speed = 5.5f;
string Текст string playerName = "Alex";
bool Так або ні (true/false) bool isJumping = true;
Vector3 Координати у 3D-просторі Vector3 position = new Vector3(0,1,0);

🔹 Змінні допомагають керувати грою!

2. Як створювати змінні в Unity?

В Unity ми пишемо код мовою C#.
Щоб створити змінну, потрібно написати її тип, назву та значення:

public int health = 100; // Здоров'я персонажа
private float speed = 5.5f; // Швидкість руху
string playerName = "Hero"; // Ім'я персонажа

🔹 public – змінну видно в Inspector Unity.
🔹 private – змінна доступна тільки в цьому скрипті.

3. Основні функції в Unity

Unity використовує спеціальні функції, які автоматично виконуються в різний час гри.

Головні функції в Unity

Функція Що робить? Коли викликається?
Start() Виконується 1 раз при запуску На початку гри
Update() Виконується в кожному кадрі 60 разів на секунду
FixedUpdate() Виконується для фізики Кожні 0.02 секунди
OnTriggerEnter(Collider other) Викликається при вході в тригер Коли об’єкт стикається з іншим
OnCollisionEnter(Collision collision) Викликається при зіткненні Коли два об’єкти зіштовхуються

Приклад використання функцій

using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour
{
    public int health = 100;

    void Start()
    {
        Debug.Log("Гра почалася!"); // Виведе текст у консоль
    }

    void Update()
    {
        Debug.Log("Гра працює!"); // Виводиться кожен кадр
    }

    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.CompareTag("Coin"))
        {
            Debug.Log("Монету зібрано!");
            Destroy(other.gameObject);
        }
    }
}

Що тут відбувається?

Start() – Виконується на початку гри.
Update() – Працює кожен кадр гри (наприклад, щоб рухати персонажа).
OnTriggerEnter() – Викликається, коли персонаж доторкнувся до об’єкта (монети).

4. Створюємо рух персонажа!

Скрипт для керування гравцем (натискати стрілки або A/D):

using UnityEngine;

public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
    public float speed = 5f;

    void Update()
    {
        float move = Input.GetAxis("Horizontal") * speed * Time.deltaTime;
        transform.Translate(move, 0, 0);
    }
}

✅ Гравець рухатиметься вліво та вправо!

5. Додаємо взаємодію – підбір монет

1️⃣ Створіть новий об’єкт “Coin” у Unity (куля або куб).
2️⃣ Додайте до монети компонент Box Collider та увімкніть Is Trigger.
3️⃣ Створіть новий скрипт Coin.cs:

using UnityEngine;

public class Coin : MonoBehaviour
{
    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.CompareTag("Player"))
        {
            Debug.Log("Монета зібрана!");
            Destroy(gameObject);
        }
    }
}

4️⃣ У Inspector персонажа додайте Tag → Player.
5️⃣ Готово! Тепер монети зникають при дотику.

6. Як зберігати рахунок гравця?

Щоб рахувати кількість зібраних монет, додамо змінну score:

using UnityEngine;

public class PlayerScore : MonoBehaviour
{
    public int score = 0;

    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.CompareTag("Coin"))
        {
            score += 1; // Додаємо 1 до рахунку
            Debug.Log("Очки: " + score);
            Destroy(other.gameObject);
        }
    }
}

🔹 Тепер у консолі Unity буде з’являтися кількість очок.

7. Висновки

Змінні – це “коробочки”, що зберігають дані (числа, текст, об’єкти).
Основні функції Unity (Start(), Update(), OnTriggerEnter()) допомагають створювати ігрову логіку.
✅ Ми створили рух гравця та підбір монет!

🚀 Наступний крок: спробуй зробити стрибки персонажа! 🎮