Об’єкти компоненти умовні операції і цикли в Unity

Прокрутити вниз

Об’єкти компоненти умовні операції і цикли в Unity курс програмування

Об’єкти, компоненти, умовні операції і цикли в Unit 🎮

1. Що таке об’єкти в Unity?

Об’єкти – це все, що знаходиться у грі: персонаж, монети, вороги, кнопки меню, фонові елементи тощо.

Головні об’єкти в Unity

  • 🎮 Гравець (Player) – головний герой гри.
  • 🎯 Вороги (Enemy) – персонажі, які можуть атакувати гравця.
  • 💰 Монети (Coin) – предмети, які можна збирати.
  • 🏞 Оточення (Environment) – стіни, підлога, небо, будинки.
Об'єкти компоненти умовні операції і цикли в Unity курс програмування
Об’єкти компоненти умовні операції і цикли в Unity курс програмування

Як створити об’єкт у Unity?

1️⃣ В Unity у Hierarchy натисни Create → 3D Object → Cube (або Sphere, Capsule, Plane тощо).
2️⃣ Вийде об’єкт, який можна пересувати, змінювати розміри та обертати.
3️⃣ В Inspector можна змінювати його параметри (позицію, розмір, колір).

2. Що таке компоненти в Unity?

Компоненти – це “набори можливостей”, які можна додавати до об’єктів.
Об’єкт сам по собі нічого не робить, поки ми не додамо йому компоненти.

Приклади компонентів

Компонент Для чого використовується?
Transform Змінює положення, розмір, обертання об’єкта
Rigidbody Додає фізику (гравітацію, рух)
Collider Додає зіткнення з іншими об’єктами
Renderer Відповідає за зовнішній вигляд об’єкта
Audio Source Додає звук

Як додати компонент?

1️⃣ Вибери об’єкт у Hierarchy.
2️⃣ В Inspector натисни Add Component.
3️⃣ Обери потрібний компонент, наприклад, Rigidbody або Collider.

3. Умовні операції (if-else) в Unity

Умовні операції дозволяють програмі приймати рішення.
Наприклад, якщо у гравця закінчились життя – гра закінчується.

Приклад умовної конструкції

using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour
{
    public int health = 100;

    void Update()
    {
        if (health <= 0) // Якщо здоров'я 0 або менше
        {
            Debug.Log("Гра закінчена!");
        }
    }
}

🔹 Якщо змінна health стане 0 або менше, у консолі з’явиться текст “Гра закінчена!”.

Приклад збирання монет з if-else

using UnityEngine;

public class CoinCollector : MonoBehaviour
{
    public int coins = 0;

    void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.CompareTag("Coin")) // Якщо зіткнулися з об'єктом "Coin"
        {
            coins += 1; // Додаємо 1 монету
            Debug.Log("Монет: " + coins);
            Destroy(other.gameObject); // Видаляємо монету
        }
        else
        {
            Debug.Log("Це не монета!"); // Якщо це не монета
        }
    }
}

✅ Якщо персонаж доторкнеться до монети, вона зникне, а рахунок монет збільшиться.

Об’єкти компоненти умовні операції і цикли в Unity курс програмування

4. Цикли в Unity

Цикли використовуються, щоб виконати один і той же код багато разів.
Наприклад, якщо у нас є 5 ворогів, ми можемо перебрати їх у циклі.

Типи циклів у C#

Цикл Як працює? Приклад
for Виконує код певну кількість разів for (int i = 0; i < 5; i++)
while Виконує код, поки умова є істинною while (health > 0)
foreach Перебирає всі елементи масиву foreach (GameObject enemy in enemies)

Приклад циклу for (від 1 до 5)

for (int i = 1; i <= 5; i++)
{
    Debug.Log("Це цикл номер: " + i);
}

✅ В консолі Unity з’явиться:

Це цикл номер: 1  
Це цикл номер: 2  
Це цикл номер: 3  
Це цикл номер: 4  
Це цикл номер: 5  

Приклад while (гра триває, поки здоров’я > 0)

int health = 10;

while (health > 0)
{
    Debug.Log("Здоров'я: " + health);
    health--; // Зменшуємо здоров'я на 1
}

✅ Код виконується доки здоров’я більше 0.

Приклад foreach (перебір ворогів у масиві)

GameObject[] enemies = GameObject.FindGameObjectsWithTag("Enemy");

foreach (GameObject enemy in enemies)
{
    Debug.Log("Знайдено ворога: " + enemy.name);
}

✅ Unity знайде всіх ворогів і напише їхні назви в консоль.

5. Практичне завдання 🚀

Створюємо рух гравця з умовами та циклами!

using UnityEngine;

public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
    public float speed = 5f;

    void Update()
    {
        float moveX = Input.GetAxis("Horizontal") * speed * Time.deltaTime;
        transform.Translate(moveX, 0, 0);

        // Якщо гравець натискає "Пробіл" – він стрибає
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            Debug.Log("Гравець стрибає!");
        }
    }
}

6. Висновки

Об’єкти в Unity – це персонажі, монети, вороги та оточення.
Компоненти додають функціональність об’єктам (фізика, колізії, звуки).
Умовні операції (if-else) дозволяють перевіряти різні умови у грі.
Цикли (for, while, foreach) повторюють код багато разів.

🎮 Наступний крок: зроби так, щоб вороги рухалися назустріч гравцеві! 🔥