
Створення ігрової сцени і скрипу на Unity
Створення ігрової сцени і скрипу на курсі Unity для дітей
Створення ігрової сцени в Unity: покроковий алгоритм 🎮
Unity дозволяє створювати 2D та 3D сцени для ігор. Ось детальний алгоритм створення базової сцени в Unity.
1. Відкриття Unity та створення проєкту
- Відкрий Unity Hub.
- Натисни “New Project” (Новий проєкт).
- Вибери шаблон:
- 3D – якщо гра у тривимірному просторі.
- 2D – якщо створюєш платформер або гру з видом зверху.
- Введи назву проєкту та вкажи папку збереження.
- Натисни “Create” (Створити).
2. Ознайомлення з інтерфейсом Unity
🔹 Scene (Сцена) – головне вікно, де створюється гра.
🔹 Game (Гра) – перегляд сцени з точки зору камери.
🔹 Hierarchy (Ієрархія) – список об’єктів на сцені.
🔹 Inspector (Інспектор) – змінення параметрів об’єктів.
🔹 Project (Проєкт) – файли проєкту: моделі, текстури, звуки.
3. Додавання об’єктів на сцену
- Додавання землі (платформи)
- У вікні Hierarchy натисни GameObject → 3D Object → Plane (Плоска поверхня).
- Це буде основа рівня.
- У Inspector змінюй Scale (масштаб), наприклад, (5, 1, 5).
- Додавання персонажа
- Натисни GameObject → 3D Object → Capsule (Капсула).
- Перейменуй об’єкт у “Player” (Гравець).
- У Inspector зміни Position (позицію), щоб капсула була над платформою (наприклад, Y = 1).
- Додавання світла
- У Hierarchy знайди Directional Light – це сонячне світло.
- Якщо його немає, додай: GameObject → Light → Directional Light.
- У Inspector можна змінити Rotation для коригування тіней.
- Додавання камери
- У Hierarchy знайди Main Camera.
- У Inspector змінюй Position та Rotation, щоб камера дивилася на персонажа.
- Можна додати скрипт слідування камери (пізніше).
4. Додавання фізики (Rigidbody, Collider)
- Гравець повинен взаємодіяти з землею:
- Вибери “Player” (каспула).
- Натисни Add Component → Physics → Rigidbody (додає гравітацію).
- Натисни Add Component → Physics → Capsule Collider (щоб персонаж не проходив крізь землю).
- Земля має бути твердою:
- Вибери “Plane”.
- Додай Box Collider (щоб гравець не провалювався).
5. Запуск сцени
- Натисни Play ▶ у верхній частині вікна Unity.
- Переконайся, що персонаж стоїть на платформі та падає згідно з фізикою.
- Якщо потрібно змінити сцену – зупини Play Mode перед редагуванням!
6. Додавання скрипта для руху гравця (C#)
- У вікні Project → Створити папку “Scripts”.
- Натисни Create → C# Script та назви “PlayerMovement”.
- Відкрий скрипт (двічі натисни) у Visual Studio або Rider.
- Замініть код на:
using UnityEngine;
public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
public float speed = 5f;
public float jumpForce = 5f;
private Rigidbody rb;
void Start()
{
rb = GetComponent<Rigidbody>();
}
void Update()
{
float moveHorizontal = Input.GetAxis("Horizontal") * speed;
rb.velocity = new Vector3(moveHorizontal, rb.velocity.y, 0);
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
rb.AddForce(Vector3.up * jumpForce, ForceMode.Impulse);
}
}
}
- Збережи та додай скрипт до персонажа:
- Вибери “Player”.
- Натисни Add Component → Scripts → PlayerMovement.
- У Inspector зміни швидкість та силу стрибка.
- Запусти гру (Play) та перевір, чи рухається персонаж стрілками або “A” та “D”.
7. Додавання текстур і матеріалів
- Створи папку “Materials” у Project.
- Натисни Create → Material (Матеріал).
- У Inspector зміни Albedo (колір) та застосуй до об’єкта.
- Перетягни матеріал на гравця або землю.
8. Збереження сцени та проєкту
- Натисни File → Save Scene As…
- Назви сцену “Level1” і збережи в папці Scenes.
- Натисни File → Save Project.
9. Експорт гри
- File → Build Settings…
- Вибери платформу (Windows, Android, WebGL тощо).
- Натисни Build & Run для створення гри.
Висновки
✅ Unity дозволяє швидко створювати сцени для ігор.
✅ Основні кроки: створення проєкту, додавання об’єктів, налаштування фізики, написання скриптів.
✅ Unity використовує C# для програмування поведінки об’єктів.
✅ Готову сцену можна зберегти і експортувати як гру.
🚀 Тепер ти готовий створювати власні ігрові сцени! 🎮🔥

Створення ігрового скрипту в Unity: покрокова інструкція
У Unity програмування відбувається мовою C#. Скрипти додають логіку та взаємодію об’єктів у грі.
1. Створення нового C#-скрипту
- Відкрий Unity.
- У вікні Project створіть папку “Scripts” (щоб упорядкувати код).
- В папці “Scripts” натисни Create → C# Script.
- Назви скрипт (наприклад, “PlayerMovement”).
- Двічі клікни на файл – відкриється Visual Studio / Rider.
2. Базова структура C#-скрипту в Unity
При створенні скрипту Unity автоматично додає базову структуру:
using UnityEngine;
public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
// Метод Start() виконується 1 раз на початку гри
void Start()
{
Debug.Log("Гра розпочалася!");
}
// Метод Update() виконується в кожному кадрі (постійно)
void Update()
{
Debug.Log("Кадр оновлено");
}
}
🔹 Start() – виконується один раз при запуску сцени.
🔹 Update() – виконується на кожному кадрі (60+ разів на секунду).
3. Додавання логіки руху персонажа
Тепер додамо код, щоб гравець міг рухатися вперед-назад і стрибати.
using UnityEngine;
public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
public float speed = 5f; // Швидкість руху
public float jumpForce = 7f; // Сила стрибка
private Rigidbody rb;
void Start()
{
rb = GetComponent<Rigidbody>(); // Отримуємо компонент Rigidbody
}
void Update()
{
// Рух ліворуч-праворуч
float move = Input.GetAxis("Horizontal") * speed;
rb.velocity = new Vector3(move, rb.velocity.y, 0);
// Стрибок (якщо натиснуто Space)
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
{
rb.AddForce(Vector3.up * jumpForce, ForceMode.Impulse);
}
}
}
✅ Що тут відбувається?
- Використовуємо
Input.GetAxis("Horizontal")
, щоб керувати рухом (A / D або стрілки). - Додаємо
Rigidbody
для фізики. - Реалізуємо стрибок (
KeyCode.Space
).
4. Прикріплення скрипту до об’єкта
- Перетягни скрипт PlayerMovement з Project → Scripts до персонажа в Hierarchy.
- У Inspector з’явиться компонент PlayerMovement.
- Переконайся, що у персонажа є Rigidbody (фізика) та Collider (зіткнення).
- Натисни Play ▶ і перевір, чи працює рух.
5. Додавання взаємодії (зібрання предметів)
Створимо логіку для підбирання монет гравцем.
- Створи новий об’єкт “Coin”:
- GameObject → 3D Object → Sphere (куля як монета).
- Перейменуй у “Coin”.
- Зміни Scale (0.5, 0.5, 0.5) – зменш монету.
- Додай Box Collider (щоб реагувала на зіткнення).
- Постав Is Trigger у
Collider
.
- Створи новий скрипт “Coin” у папці Scripts.
- Відкрий скрипт Coin.cs і напиши код:
using UnityEngine;
public class Coin : MonoBehaviour
{
void OnTriggerEnter(Collider other)
{
if (other.CompareTag("Player")) // Перевіряємо, чи це гравець
{
Debug.Log("Монета зібрана!");
Destroy(gameObject); // Видаляємо монету
}
}
}
- Додай Coin.cs до об’єкта “Coin”.
- У персонажа в Inspector натисни Tag → Add Tag… → Player і встанови йому цей тег.
- Натисни Play і перевір, чи монета зникає при зіткненні.
6. Використання таймерів та випадковості
Додамо генератор монет.
- Створи порожній об’єкт GameObject → Create Empty.
- Перейменуй у “CoinSpawner”.
- Створи новий скрипт “CoinSpawner.cs” і відкрий його.
using UnityEngine;
public class CoinSpawner : MonoBehaviour
{
public GameObject coinPrefab; // Префаб монети
public float spawnInterval = 2f; // Інтервал створення
public float spawnRange = 5f; // Діапазон спавну
void Start()
{
InvokeRepeating("SpawnCoin", 0f, spawnInterval);
}
void SpawnCoin()
{
float x = Random.Range(-spawnRange, spawnRange);
float z = Random.Range(-spawnRange, spawnRange);
Vector3 spawnPosition = new Vector3(x, 1, z);
Instantiate(coinPrefab, spawnPosition, Quaternion.identity);
}
}
- У Unity вибери CoinSpawner, в Inspector знайди CoinSpawner (Script) і перетягни туди Coin Prefab.
- Гра тепер буде випадково створювати монети кожні 2 секунди!
7. Збереження та тестування
- Натисни File → Save Scene і збережи як “Level1”.
- Запусти Play і перевір:
- Чи рухається персонаж?
- Чи підбирає монети?
- Чи з’являються нові монети?
Підсумки
✅ Ми створили скрипт для керування персонажем.
✅ Додали логіку для підбору предметів.
✅ Реалізували генерацію об’єктів.
✅ Навчилися працювати з Update, Input, Rigidbody, Collider, Instantiate.
🚀 Тепер ти можеш створювати свої унікальні ігрові механіки в Unity! 🎮🔥