
Будова ландшафту і стін в Unity
Будова ландшафту і стін в Unity курс програмування для дітей
Будова ландшафту і стін в Unity 🎮
Що таке ландшафт і стіни в Unity?
Ландшафт – це земля, гори, рівнини, річки, по яких буде ходити гравець.
Стіни – це об’єкти, які обмежують рух, будівлі або перешкоди.
У Unity можна створювати ландшафт і стіни без програмування, використовуючи вбудовані інструменти.

1. Створення ландшафту (землі) в Unity 🌍
Кроки для створення ландшафту:
1️⃣ Створюємо нову сцену: відкрий Unity і обери File → New Scene.
2️⃣ Додаємо ландшафт:
- В Hierarchy натисни Create → 3D Object → Terrain.
- З’явиться велика біла площина – це і є твій ландшафт.
3️⃣ Редагуємо рельєф: - Обери Terrain у Hierarchy.
- В Inspector знайди вкладку Terrain Tools (іконка гори ⛰).
- Використовуй Raise/Lower Terrain, щоб піднімати або опускати землю.
- Використовуй Smooth Terrain, щоб зробити плавні пагорби.
Додаємо текстури (колір землі) 🎨
1️⃣ Вибери Terrain.
2️⃣ В Inspector знайди Terrain Layer і додай новий шар.
3️⃣ Вибери текстуру (трава, пісок, каміння) або завантаж свою.
✅ Готово! Тепер у тебе є земля з горами і рівнинами!
2. Створення стін у Unity 🏰
Стіни можна зробити за допомогою кубів (Cube) або 3D-моделей.
Спосіб 1: Створення стін із кубів (простий варіант)
1️⃣ В Hierarchy натисни Create → 3D Object → Cube.
2️⃣ В Inspector зміни Scale (масштаб):
- X – довжина стіни.
- Y – висота стіни.
- Z – товщина стіни.
3️⃣ Перемісти куб, щоб створити стіну навколо сцени.
4️⃣ Скопіюй стіни, щоб створити кімнату або лабіринт (CTRL + D – дублювати).
Спосіб 2: Використання готових моделей стін
1️⃣ Зайди в Asset Store (вкладка Window → Asset Store).
2️⃣ Знайди безкоштовні моделі стін або будинків.
3️⃣ Завантаж, імпортуй у проєкт і розмісти на сцені.
3. Додавання колізій (щоб гравець не проходив крізь стіни)
Якщо персонаж проходить крізь стіни – треба додати Collider.
Як додати Collider?
1️⃣ Обери стіну (Cube).
2️⃣ В Inspector натисни Add Component → Box Collider.
3️⃣ Тепер персонаж не зможе пройти крізь стіну!
✅ Готово! Лабіринт або кімната готові для гри!
4. Практичне завдання 🎯
1️⃣ Створи ландшафт з пагорбами.
2️⃣ Додай текстури (трава, каміння).
3️⃣ Побудуй стіни з кубів або 3D-моделей.
4️⃣ Додай Box Collider, щоб стіни працювали.
🎮 Тепер твоя сцена готова до гри! 🔥