Додавання гравця і ворогів в Unity

Прокрутити вниз

Додавання гравця і ворогів в Unity курс програмування

Додавання гравця і ворогів в Unity 🎮

Сьогодні ти навчишся додавати гравця та ворогів у свою гру в Unity!

1. Як додати гравця? 🕹️

Гравець – це об’єкт, яким керує гравець у грі.

Додавання гравця і ворогів в Unity курс програмування
Додавання гравця і ворогів в Unity курс програмування

Кроки для створення гравця:

1️⃣ Створи персонажа

  • Відкрий Unity.
  • У Hierarchy натисни Create → 3D Object → Capsule.
  • Це буде наш гравець! (Можеш також використати Cube, Sphere або 3D-модель).

2️⃣ Додай колайдер та фізику

  • В Inspector знайди Capsule Collider (він вже є).
  • Додай компонент Rigidbody (Add Component → Rigidbody).
  • У Rigidbody вимкни Use Gravity, якщо не хочеш, щоб гравець падав.

3️⃣ Додай камеру, щоб бачити гравця

  • В Hierarchy створи Main Camera (якщо її немає).
  • Розмісти її позаду або над гравцем.
  • У Inspector встанови потрібний кут огляду.

Гравець готовий! Але поки що він не може рухатися…

2. Як змусити гравця рухатися? 🏃

Гравець рухається за допомогою коду.

Створюємо скрипт для управління гравцем:

1️⃣ В Assets натисни Create → C# Script.
2️⃣ Назви його PlayerMovement.
3️⃣ Відкрий скрипт (двічі клікни).
4️⃣ Заміні код на цей:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class PlayerMovement : MonoBehaviour
{
    public float speed = 5f;

    void Update()
    {
        float moveX = Input.GetAxis("Horizontal"); // Рух вліво-вправо
        float moveZ = Input.GetAxis("Vertical"); // Рух вперед-назад

        Vector3 move = new Vector3(moveX, 0, moveZ) * speed * Time.deltaTime;
        transform.Translate(move);
    }
}

5️⃣ Збережи та перетягни скрипт на Capsule (гравця).

Тепер гравець рухається за стрілками або WASD!

3. Як додати ворога? 👹

Ворог – це об’єкт, який буде переслідувати гравця.

Кроки для створення ворога:

1️⃣ В Hierarchy натисни Create → 3D Object → Cube (або Sphere).
2️⃣ Назви його Enemy.
3️⃣ Додай Rigidbody (щоб він реагував на фізику).
4️⃣ Створи новий скрипт EnemyAI і відкрий його.

Код для переслідування гравця:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class EnemyAI : MonoBehaviour
{
    public Transform player; // Посилання на гравця
    public float speed = 3f;

    void Update()
    {
        if (player != null)
        {
            Vector3 direction = player.position - transform.position; // Напрямок до гравця
            direction.y = 0; // Щоб ворог не стрибав
            transform.position += direction.normalized * speed * Time.deltaTime;
        }
    }
}

5️⃣ Збережи код.
6️⃣ Перетягни скрипт на Enemy.
7️⃣ У Inspector знайди поле Player і перетягни туди гравця (Capsule).

Готово! Тепер ворог переслідує гравця!

4. Практичне завдання 🎯

1️⃣ Створи гравця (Capsule) і додай рух.
2️⃣ Створи ворога (Cube) і додай скрипт переслідування.
3️⃣ Додай більше ворогів (CTRL + D – дублювання).
4️⃣ Перевір, чи працює гра!

🎮 Вітаю! Тепер у тебе є гравець і вороги в Unity! 🔥