
Змінні в Mcreator
🧩 Змінні в MCreator
🟡 Що таке змінні?
Змінна — це «скринька» для збереження інформації (чисел, текстів, станів). У грі через змінні можна відстежувати:
- 💙 Кількість здоров’я героя.
- 💰 Зібрані монети.
- 🏃 Швидкість персонажа.
- 📊 Очки досвіду.
Скачати презентацію уроку↓

Змінні в Mcreator курс програмування мод для майнкрафту
🛠️ 1. Типи змінних у MCreator:
У MCreator змінні поділяються за тим, які дані вони зберігають:
Тип змінної | Опис | Приклад |
---|---|---|
📊 Number (число) | Для чисел (цілих або з комою) | кількість монет = 5 |
🔤 String (текст) | Для текстових даних | ім’я гравця = "Alex" |
✅ Boolean (логічна) | Для значень так/ні | чи живий гравець = true |
🎛️ List (список) | Для переліку даних | список гравців = ["Steve", "Alex"] |
🚩 2. Область дії змінних:
- Global (Глобальні) — діють по всій грі (наприклад, загальний лічильник монет).
- Local (Локальні) — діють тільки всередині процедури або події (наприклад, лічильник ударів у битві).
💻 3. Створення змінної у MCreator:
- Відкрийте MCreator.
- Перейдіть у вкладку “Variables” (Змінні).
- Натисніть “+” (Створити змінну).
- Вкажіть:
- Назву (наприклад,
coins_collected
— зібрані монети). - Тип (
Number
— число). - Область (
Global
— глобальна змінна).
- Назву (наприклад,
- Натисніть “Save” (Зберегти).
📌 4. Використання змінних у процедурах:
Змінні часто використовують у процедурах для відстеження подій або створення правил гри.
🛎️ Приклад: Лічильник монет у грі:
Створимо процедуру, яка додає монету при підборі золотого самородка:
- Створіть змінну:
- Назва:
coins_collected
- Тип:
Number
- Область:
Global
- Назва:
- Створіть процедуру “Add Coin”:
- У блоці “When item picked up” (Коли предмет піднято):
- [Змінити змінну]
coins_collected
➔+1
- [Змінити змінну]
- Виведіть повідомлення:
"Зібрано монет: [coins_collected]"
.
- У блоці “When item picked up” (Коли предмет піднято):
🧪 5. Приклад з умовами (Boolean): Чи відкритий скриня?
Створимо змінну chest_opened
(Boolean), щоб відстежити, чи гравець уже відкривав скриню:
- Створіть змінну:
- Назва:
chest_opened
- Тип:
Boolean
- Область:
Global
- Початкове значення:
false
- Назва:
- Створіть процедуру для взаємодії з блоком скрині:
- Якщо
chest_opened = false
:- Видати гравцеві 5 алмазів.
- Встановити
chest_opened = true
. - Показати повідомлення:
"Ви знайшли скарб!"
.
- Якщо
chest_opened = true
:- Показати повідомлення:
"Скриня порожня"
.
- Показати повідомлення:
- Якщо
📝 Завдання для учнів:
- Створити змінну
player_lives
(кількість життів) та зробити процедуру, яка зменшує життя на 1 при отриманні шкоди. - Зробити повідомлення, яке виводить:
"У вас залишилось [player_lives] життів"
. - Якщо
player_lives
= 0, показати:"Гра закінчена"
і телепортувати гравця до старту.
📌 Підсумок:
- Ви дізналися, що таке змінні та для чого вони потрібні у MCreator.
- Ви створили змінні різних типів.
- Ви використали їх у процедурах.
🚀 Змінні — це основа програмування у Minecraft! З ними ваші моди стануть розумнішими та цікавішими! 😊💪