Знайомство з модулем Pygame

Прокрутити вниз

Знайомство з модулем Pygame. Pygame— це популярний модуль для створення ігор та мультимедійних додатків на Python. Він надає розширені можливості для роботи з графікою, звуком та введенням з клавіатури і миші.

Крок 1: Встановлення Pygame

Для встановлення `Pygame` потрібно використовувати pip:

pip install pygame

Крок 2: Створення простого вікна

Давайте почнемо зі створення простого вікна, яке буде основою для нашої гри.

import pygame
import sys

  •  Ініціалізація Pygame
    pygame.init()
  •  Налаштування розмірів вікна
    screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
  •  Встановлення назви вікна
    pygame.display.set_caption(“Моя перша гра на Pygame”)
  •  Основний цикл гри
    while True:
    for event in pygame.event.get():
    if event.type == pygame.QUIT:
    pygame.quit()
    sys.exit()
  •  Заповнення екрану білим кольором
    screen.fill((255, 255, 255))
  •  Оновлення дисплея
    pygame.display.flip()

Крок 3: Додавання основних елементів гри

Тепер додамо рухомий об’єкт на екран.

import pygame
import sys

  • Ініціалізація Pygame
    pygame.init()
  • Налаштування розмірів вікна
    screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
  • Встановлення назви вікна
    pygame.display.set_caption(“Моя перша гра на Pygame”)
  • Задання кольорів
    WHITE = (255, 255, 255)
    RED = (255, 0, 0)
  • Початкові координати об’єкта
    x = 100
    y = 100
    speed = 5
  •  Основний цикл гри
    while True:
    for event in pygame.event.get():
    if event.type == pygame.QUIT:
    pygame.quit()
    sys.exit()
  • Отримання стану клавіш
    keys = pygame.key.get_pressed()
  • Рух об’єкта залежно від натиснутих клавіш
    if keys[pygame.K_LEFT]:
    x -= speed
    if keys[pygame.K_RIGHT]:
    x += speed
    if keys[pygame.K_UP]:
    y -= speed
    if keys[pygame.K_DOWN]:
    y += speed
  •  Заповнення екрану білим кольором
    screen.fill(WHITE)
  •  Малювання червоного квадрата
    pygame.draw.rect(screen, RED, (x, y, 50, 50))
  • Оновлення дисплея
    pygame.display.flip()

Крок 4: Додавання зображень

Pygame дозволяє використовувати зображення замість простих фігур. Давайте додамо зображення до нашого проекту.

import pygame
import sys

  • Ініціалізація Pygame
    pygame.init()
  • Налаштування розмірів вікна
    screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
  • Встановлення назви вікна
    pygame.display.set_caption(“Моя перша гра на Pygame”)
  • Завантаження зображення
    image = pygame.image.load(‘path_to_image.png’)
  • Задання кольорів
    WHITE = (255, 255, 255)
  • Початкові координати об’єкта
    x = 100
    y = 100
    speed = 5
  • Основний цикл гри
    while True:
    for event in pygame.event.get():
    if event.type == pygame.QUIT:
    pygame.quit()
    sys.exit()
  • Отримання стану клавіш
    keys = pygame.key.get_pressed()
  • Рух об’єкта залежно від натиснутих клавіш
    if keys[pygame.K_LEFT]:
    x -= speed
    if keys[pygame.K_RIGHT]:
    x += speed
    if keys[pygame.K_UP]:
    y -= speed
    if keys[pygame.K_DOWN]:
    y += speed
  • Заповнення екрану білим кольором
    screen.fill(WHITE)
  • Малювання зображення
    screen.blit(image, (x, y))
  • Оновлення дисплея
    pygame.display.flip()

Крок 5: Робота зі звуком

Pygame також підтримує роботу зі звуком. Додамо звук при натисканні клавіші.

import pygame
import sys

  • Ініціалізація Pygame
    pygame.init()
  • Налаштування розмірів вікна
    screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
  • Встановлення назви вікна
    pygame.display.set_caption(“Моя перша гра на Pygame”)
  • Завантаження зображення
    image = pygame.image.load(‘path_to_image.png’)
  • Завантаження звуку
    sound = pygame.mixer.Sound(‘path_to_sound.wav’)
  • Задання кольорів
    WHITE = (255, 255, 255)
  • Початкові координати об’єкта
    x = 100
    y = 100
    speed = 5
  • Основний цикл гри
    while True:
    for event in pygame.event.get():
    if event.type == pygame.QUIT:
    pygame.quit()
    sys.exit()
  • Отримання стану клавіш
    keys = pygame.key.get_pressed()
  • Рух об’єкта залежно від натиснутих клавіш
    if keys[pygame.K_LEFT]:
    x -= speed
    sound.play()
    if keys[pygame.K_RIGHT]:
    x += speed
    sound.play()
    if keys[pygame.K_UP]:
    y -= speed
    sound.play()
    if keys[pygame.K_DOWN]:
    y += speed
    sound.play()
  • Заповнення екрану білим кольором
    screen.fill(WHITE)
  • Малювання зображення
    screen.blit(image, (x, y))
  • Оновлення дисплея
    pygame.display.flip()

Тест Python. Знайомство з модулем Pygame. Створення основних елементів гри.

Висновок: Знайомство з модулем Pygame

Цей приклад демонструє основи роботи з Pygame: створення вікна, роботу з графікою, управління рухом об’єкта, а також додавання звуку. Ці знання можуть бути використані для створення більш складних і цікавих ігор.