Консольне введення виведення. Типи даних
Типи даних в Java
У Java є два основних типи даних: **примітивні типи** і **посилальні типи**. Примітивні типи зберігають безпосередньо значення, тоді як посилальні типи зберігають посилання на об’єкти.
Примітивні типи даних:
1. Цілі числа:
- byte (8 біт, діапазон: від -128 до 127)
- short (16 біт, діапазон: від -32,768 до 32,767)
- int (32 біт, діапазон: від -2^31 до 2^31-1)
- long (64 біт, діапазон: від -2^63 до 2^63-1)
байт a = 100;
короткий b = 10000;
int c = 123456;
довгий d = 1234567890L;
2. Числа з плаваючою точкою:
- float (32 біт, зменшена точність)
- double (64 біт, стандартна точність)
float pi = 3,14f;
подвійне е = 2,71828;
3. Логічний тип:
- boolean (має значення true або false)
boolean isJavaFun = true;
4. Символьний тип:
- char (16 біт, використовується для зберігання одного символу)
char letter = ‘A’;
Посилальні типи даних:
Посилальні типи включають об’єкти, масиви та інші структури даних, які базуються на класах. Наприклад:
- Рядки (String)
- Масиви (int[], String[])
- Об’єкти класів
Назва рядка = “Java”;
int[] numbers = {1, 2, 3, 4, 5};
Посилальні типи даних зберігають лише посилання на об’єкт у пам’яті, а не саме значення.
Консольне введення та виведення в Java
Виведення в консоль
Для виведення тексту в Java використовується метод System.out.print() або System.out.println() (який додає символ нового рядка після виведення).
Приклад:
public class Main {
public static void main(String[] args) {
System.out.println(“Hello, World!”); // Виводить текст і додає новий рядок
System.out.print(“Java “); // Виводить текст без нового рядка
System.out.println(“Programming!”); // Виводить текст і додає новий рядок
}
}
Результат:
Привіт, світ!
Програмування на Java!
Консольне введення
Для введення даних із консолі використовується клас Scanner, який є частиною пакету java.util. Об’єкт цього класу дозволяє зчитувати різні типи даних, такі як рядки, цілі числа, числа з плаваючою точкою тощо.
Оголошення та використання Scanner:
імпорт java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
// Створення об’єкта Scanner для зчитування введених даних
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
// Зчитування рядка
System.out.print(“Введіть своє ім’я: “);
String name = scanner.nextLine(); // Зчитуємо повний рядок
// Зчитування цілого числа
System.out.print(“Введіть свій вік: “);
int age = scanner.nextInt(); // Зчитуємо ціле число
// Зчитування числа з плаваючою комою
System.out.print(“Введіть своє зростання (метри): “);
double height = scanner.nextDouble(); // Зчитуємо число з плаваючою точкою
// Виведення даних
System.out.println(“Ім’я: ” + name);
System.out.println(“Вік: ” + age);
System.out.println(“Зростання: ” + height + ” м”);
// Закриття сканера після використання
scanner.close();
}
}
Основні методи класу Scanner:
- nextLine() — зчитує повний рядок.
- next() — зчитує одне слово (до першого пробілу або нового рядка).
- nextInt() — зчитує ціле число.
- nextDouble() — зчитує число з плаваючою точкою (формат double).
- nextBoolean() — зчитує логічне значення (`true` або `false`).
Приклад введення/виведення з арифметичними операціями:
імпорт java.util.Scanner;
public class Main {
public static void main(String[] args) {
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
System.out.print(“Введіть перше число: “);
int num1 = scanner.nextInt();
System.out.print(“Введіть друге число: “);
int num2 = scanner.nextInt();
// Додавання чисел
int sum = num1 + num2;
// Виведення результату
System.out.println(“Сума: ” + sum);
scanner.close();
}
}
Важливі моменти:
1. Примітивні типи в Java використовуються для зберігання простих значень (цілі числа, числа з плаваючою комою, символи, логічні значення).
2. Посилальні типи використовуються для роботи з об’єктами, рядками, масивами тощо.
3. System.out.print та System.out.println використовуються для виведення даних у консоль.
4. Scanner використовується для зчитування введених користувачем даних із консолі.